Korona ja digi – vastuullinen yritys palvelaa asiakkaitaan sähköisesti

Vastuullinen yritys ajattelee aina omaa nenäänsä pidemmälle. Nyt koronan vallitessa on tehtävä kaikki mikä voidaan, jotta tilanne normalisoituisi nopeasti, ja täysi kaaos voitaisiin välttää. Monelle työntekijälle tämä on tarkoittanut tapaamisten vähenemistä, käsidesin käyttöä tai ainakin kättelykieltoa. Kokemamme mukaan työntekijöiden etätyön määrä on lisätty, ja etätyömahdollisuuksia on parannettu.

Työntekijöistä huolehtiminen etätöitä lisäämällä on ehdottomasti askel oikeaan suuntaan. Mutta kuinka moni meistä on pitänyt huolen, että myös asiakkaamme voivat asioida kanssamme etänä?

Kaikkihan me tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden sähköiseen palveluun helppokäyttöisellä mobiilisovelluksella, chatbotilla tai edes myyvillä verkkosivuilla. Mutta kuinka moni meistä on pitänyt oikeasti huolen siitä, että asiakkaamme osaavat käyttää palveluitamme?

Tilastokeskuksen mukaan 10 % Suomen aikuisväestöstä ei ole koskaan kokeillutkaan internetiä. On sanomattakin selvää, että he eivät myöskään asioi sähköisissä kanavissa. He tulevat yhä luoksemme kasvotusten palveltavaksi. Samalla he altistavat työntekijämme, muut asiakkaat ja itsensä koronavirukselle.

Ainoa tapa näiden asiakkaiden sähköisiin kanaviin saamiseksi on ymmärrettävän digiopetuksen tarjoaminen. Tampereen alueella pahimman pandemian jälkeen tämän mahdollistaa Digitaitajaksi Oy:n digiopetuskurssit. Niiden avulla saat oikeasti autettua asiakkaitasi kehittämällä heidän digitaitojaan, ja samalla ehkäiset tulevien tautien leviämistä.

Kaiken hyvän lisäksi pystyt jatkossa palvelemaan yhä useampaa asiakastasi laadukkaammin, ajankohtaisemmin ja kustannustehokkaammin kuin ennen. Epäilyttääkö lupauksemme? Ota yhteyttä niin kerromme lisää.